Projecte COMARQUES - Curs 2007-08

El Projecte Comarques pretén que:

Aquest projecte està adreçat bàsicament a alumnes de 4t de primària; tot i que, algunes escoles que treballen el tema de les comarques de Catalunya a 3r o a 5è de primària també hi participen.

Durant tot el projecte els alumnes estaran acompanyats per en Rovelló, un personatge molt característic de Catalunya, sobretot per la vestimenta. El rol d'aquest personatge és dinamitzar el projecte i presentar totes les activitats als alumnes. Cada vegada que un grup-classe, acabi una activitat en Rovelló els enviarà per correu electrònic una peça del trencaclosques de Catalunya. El mapa s'anirà completant a mesura que avancem en el projecte. Les activitats es poden realitzar a l'aula d'informàtica i/o a l'aula ordinària. Tots els continguts de les activitats estan integrats en el currículum de les àrees implicades: llengua catalana, coneixement del medi natural i social, plàstica i informàtica.

Les activitats són 5:

Presentació: cada grup participant elabora un text acompanyat d'una foto per presentar-se a la resta de participants i explica com és la seva escola i la seva població i/o comarca.

Itineraris: a la primera part d'aquesta activitat, cada escola prepara un itinerari centrat en l'entorn natural o social del seu municipi o comarca. A la segona part (3r trimestre), es troba amb una altra escola per compartir l'itinerari que han preparat. Quan han fet la trobada ens envien l'adreça de la web de la seva escola on hauran penjat les fotos que han fet durant la jornada.

Llegendes: els alumnes participants han d'explicar una de les llegendes més conegudes de la seva població o comarca, i l'acompanyen amb un dibuix del personatge més representatiu d'aquesta llegenda.

Gastronomia: en aquesta tercera activitat, cal elaborar un menú ben complet: un primer plat, un segon i unes postres. A la segona part de l'activitat, cada escola triarà un dels plats de les altres escoles participants per crear "el menú d'en Rovelló".

Festes populars: i acabem d'una manera ben festiva, explicant una de les festes de la població o comarca, dibuixant un dels elements més característics.

TEMPORITZACIÓ

ACTIVITAT
DATES
1a part
2a part
Inici
Finalització
Fins el...
Presentació
11 d'Octubre
31 d'Octubre
Itineraris
1 de Novembre
1 de Desembre
A finals de gener cal haver decidit quines trobades es realitzaran durant el 3r trimestre.
Llegendes
2 de Desembre