Nivell preeliminar: El compromís del centre

Aquest nivell preliminar inclou la presentació del Projecte Integratic als centres que han mostrat interès i la presa de decisió per part de la titularitat amb el compromís de tot l’equip directiu de la implantació o no del Projecte proposat.

Objectius

• Valorar el Projecte Integratic de la Fundació Escola Cristiana/Serveis Educatius de Catalunya.

• Fer una anàlisi en relació al tractament de les TIC en el centre. A partir d’un qüestionari, donar a conèixer quines són les expectatives de les escoles referent a les TIC.

• Adaptar el Projecte a les necessitats i objectius del centre.

• Obtenir el compromís de la titularitat i la direcció per a la implantació d’un Pla d’integració de les TIC en el centre, en el cas que el projecte vulgui ser incorporat.

- Fer una estimació de les hores de dedicació de l’equip de persones (Comissió TIC) implicat en el Projecte Integratic durant la primera nivell.

- Fer una previsió de recursos disponibles.

Contingut

En una primera sessió de presentació, s’expliquen les principals característiques del Projecte Integratic, els nivells en els quals s’estructura i les activitats i recursos necessaris per a la implantació i les persones implicades en el procés: Coordinador TIC, Comissió TIC i Equips de millora.

En aquest primer nivell l’objectiu prioritari és ASSEGURAR L’ÈXIT DEL PROCÉS D’IMPLANTACIÓ DEL PROJECTE INTEGRATIC i GARANTIR-NE LA CONTINUÏTAT FINS A LA FÍ DEL MATEIX. Per tant s’hauran de buscar les persones que ofereixin el màxim de garanties. Més endavant, i amb el procés consolidat a l’escola, l’objectiu serà la implicació del màxim de persones en el procés.

Sistema de Comunicació. És una part important de qualsevol Projecte i, per tant, cal concretar i definir en la planificació l’esquema de comunicació, que es produeix en diferents sentits:

- FECC/APSEC – CENTRE

- CENTRE - COMUNITAT EDUCATIVA

La titularitat i l’equip directiu l’haurà de revisar i introduir-hi els suggeriments que cregui oportuns, tot comunicant-ho al Departament TIC de la FECC/APSEC. Amb les darreres modificacions, si s’escauen, la titularitat donarà el vist i plau al Pla d'Implantació.

En una segona reunió es signa, formalment, el Contracte TIC entre el centre i la Fundació Escola Cristiana/Associació Professional Serveis Educatius de Catalunya. Amb la signatura d’aquest contracte, la Direcció del Centre es compromet a elaborar, desenvolupar i dotar dels recursos necessaris el Pla d’Integració perquè pugui ser efectiu.

La Direcció, conjuntament amb la FECC/APSEC acorden, l’agenda de treball per a les primeres actuacions i tasques a realitzar. És important, en aquesta reunió, aclarir dubtes i treure a la llum problemes que poden entorpir el procés d’implantació.