Principal Presentació Programa Tallers Inscripció

L'ús de les noves tecnologies cada cop té una presència més important en la nostra societat. Una importància que ve definida, des de la nostra perspectiva, no tant per l'extensió del seu ús, sinó per les implicacions i les conseqüències que la seva utilització té entre els nois i noies de les nostres escoles.

Grans quantitats d'informació a l'abast de qualsevol, la comunicació elevada a la màxima expressió, inimaginable i sense distàncies i, en definitiva, l'incalculable poder de la virtualitat encara per descobrir, són i seran claus en la nostra societat. Nosaltres hem de fer que aquestes claus puguin obrir les portes del futur dels nostres infants.

Ens queda molta feina per fer: aquests elements que hem definit com a claus no ho seran en positiu per ells mateixos si no hi ha una voluntat educativa al darrera, això és, si no hi ha ningú que ensenyi a triar la informació, que la seleccioni, que posi la comunicació al servei de l'educació en valors, i que estudiï l'estructuració de l'aprenentatge a través de la virtualitat.

Xarsec, la xarxa telemàtica de les escoles del SECC/APSEC, treballa amb aquest objectiu. Després de gairebé dos anys d'existència, la feina realitzada ha estat molta i profitosa. Però ens queda un llarg camí per recórrer si volem no perdre el tren del futur que ara ja se'ns fa present.

Tot seguint els principis i línies d'actuació preferents sorgides del V Congrés de l'Escola Cristiana de Catalunya i en el marc del Pla d'acció del Secretariat i de Serveis Educatius de Catalunya per al trienni 1998-2001, Xarsec ha introduït, en més de dues-centes escoles, professors sensibilitzats sobre la telemàtica educativa. Professors que hem anomenat Coordinadors de telemàtica.

A les acaballes del curs 1999-2000, tal i com vam fer el curs passat, creiem que és necessari aturar-nos, fer una revisió de tot allò realitzat i programar els objectius i les actuacions per al curs vinent. Creiem convenient, doncs, una trobada participativa adreçada als coordinadors de telemàtica i als membres dels equips directius dels centres. Volem oferir-vos, novament, un espai de col·laboració, de coordinació i de formació. Us presentem la 2ª Jornada de Telemàtica a l'escola.

OBJECTIUS:

Donar a conèixer el Projecte Xarsec en els tres àmbits d'actuació: formació, coordinació i assessorament.

Reflexionar i aprofundir sobre les implicacions de la integració de la telemàtica a l'escola.
Actituds i accions necessàries.

La concreció de la Jornada com a punt de trobada per als coordinadors de telemàtica per:

formar-se permanentment (tallers)

programar el nou curs 2000-2001

ADREÇAT A:

Els coordinadors de telemàtica, directius i professors que desitgin integrar la telemàtica a l'escola.

Els interessats haureu de fer la vostra inscripció preferentment via telemàtica, o bé via fax.
Si a més de participar voleu comunicar en la Jornada alguna proposta de Projecte Telemàtic o

experiència realitzada en aquest àmbit (organització de centre, treball a l'aula,...), cal que ens
feu arribar un missatge a xarsec@seccat.com.